-

Co zyskasz dzięki udziałowi w warsztacie:

  • Na najwyższym poziomie wiedzę na temat dojrzewania uczniów w spektrum autyzmu, potwierdzoną wieloletnim doświadczeniem renomowanej ekspertki.
  • Praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania trudnymi zachowaniami i wspierania uczniów w trudnym dla nich okresie dojrzewania.
  • Sprawdzone narzędzia i strategie, które pomogą w efektywnym wsparciu uczniów ze spektrum autyzmu.
-

Co wyróżnia nasze wydarzenie:

  • Kompleksowe podejście – łączymy teoretyczną wiedzę z praktycznymi umiejętnościami.
  • Praktyczne case studies – analiza rzeczywistych przypadków i najlepsze praktyki.
  • Dostosowanie do potrzeb uczestników – szkolenie przygotowane z uwzględnieniem specyficznych wyzwań związanych z uczniami w spektrum autyzmu.
-

Dla kogo:

  • Nauczycieli współorganizujących
  • Pedagogów i psychologów
  • Nauczycieli pracujących z uczniami w spektrum autyzmu
/files/73d5342eba070f636ac3246f319bf77f-671b72c2e5d58.png

Korzyści z udziału w warsztacie:

  • Możliwość konsultacji z ekspertką w trakcie warsztatu.
  • Certyfikat uczestnictwa potwierdzający zdobyte umiejętności i wiedzę.
  • Dostęp do nagrania przez 7 dni od daty warsztatu.

PROGRAM WARSZTATU

Moduł 1: Nowe spojrzenie na spektrum autyzmu przez pryzmat neuroróżnorodności

  • Innowacyjne rozumienie autyzmu – jak koncepcja neuroróżnorodności wpływa na nasze podejście do spektrum autyzmu?

Moduł 2: Okres dojrzewania u uczniów w spektrum autyzmu 

  • Co jako pedagog czy nauczyciel musisz wiedzieć o specyfice doświadczania okresu dojrzewania u uczniów w spektrum autyzmu?

  • Trudne zachowania związane z seksualnością i budowaniem romantycznych relacji w okresie dojrzewania – jak sobie z nimi radzić w przestrzeni szkolnej?

  • Dojrzewanie a zdrowie psychiczne w kontekście trudnych zachowań związanych z seksualnością – jak wspierać uczniów ze spektrum autyzmu w tym trudnym dla nich czasie?

Moduł 3: Jak wspierać dojrzewającego ucznia ze spektrum autyzmu w szkole?

  • Uczniowie w spektrum autyzmu a tożsamość płciowa i seksualna – praktyczne wskazówki dotyczące postępowania w szkole (używanie zaimków, imienia, organizacja zajęć, wsparcie emocjonalne), gdy uczeń zgłasza swoją niebinarność lub niezgodność/dysforię płciową
  • Profilaktyka nadużyć seksualnych wobec osób neuroróżnorodnych – sprawdzone metody działania
  • Jak wspierać uczniów w spektrum autyzmu w radzeniu sobie z dojrzewaniem płciowym i seksualnością - wskazówki dla wychowawcy, przykłady dobrych interwencji 

Moduł 4: Współpraca z rodzicami i specjalistami – dlaczego (jest) bywa niezbędna

  • Znaczenie współpracy z rodzicami – jak efektywna komunikacja z rodziną wpływa na wsparcie ucznia w spektrum autyzmu?
  • Współpraca ze specjalistami spoza placówki – kiedy i dlaczego warto angażować ekspertów zewnętrznych w proces wspierania ucznia?

Moduł 5: Analiza przypadków 

  • Uczeń/uczennica prezentuje zachowania przekraczające granice intymności innych
  • Uczeń/uczennica nie radzi sobie z napięciem seksualnym

EKSPERTKA

-

Dr Izabela Fornalik

 

certyfikowana psychoterapeutka CBT, certyfikowana seksuolożka kliniczna, pedagożka specjalna, wykładowczyni, terapeutka w Klinice Terapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS